У срцу овог пројекта лежи осећај задивљености. Задивљеност пред самом структуром и њеним масивним индустријским присуством. Задивљеност пред погледом – тим нестварним, готово божанским призором одозго. И задивљеност према онима који су се попели на врх и стајали тамо, гледајући надоле. Хтео сам да све то пренесем у ВР, не само кроз визуелне ефекте, већ и кроз урањање путем чула. Зато укључујем и мирисе – индустријски смог, прашину, а затим свеж, чист ваздух на врху. Ови ситни, али кључни детаљи значајно утичу на то колики вам осећај присуства пружа ово искуство. Инспирацију сам делимично пронашао у раду Дрво (Tree) Милице Зец и Винслоуа Портера, који је представљен на фестивалу Speculum Artium у Трбовљу 2019. године. На неки начин, овај пројекат видим као потрагу за осећајем задивљености кроз технологију – дочаравањем узбуђења, страха и чуђења у истом даху. Било у стварном или виртуелном свету, тај осећај стајања на ивици нечег величанственог остаје у вама. И управо је то суштина овог пројекта.
У развоју овог пројекта комбинујете компјутерско моделовање, природне материјале и ДИY (До Ит Yоурселф) принципе. Можете ли нам рећи нешто више о техникама и приступу који користите?
Најпре детаљно рекреирам терен око димњака у Трбовљу у високој резолуцији 3Д модела, како би виртуелно окружење деловало што реалистичније. Овај ниво реалности је кључан за постизање уверљивог искуства, чинећи успон и БАСЕ скок заиста висцералним доживљајем. Да бих додатно појачао физичко урањање, користим егзоскелетни систем који корисника благо подиже од тла, омогућавајући му већи опсег покрета. Дизајн овог система инспирисан је опен-соурце плановима за ЕXИТ одело (пр. прев. специјално одело за ВР), које прилагођавам специфично за овај пројекат. Одело је делимично израђено од дрвета, прецизно обрађеног ЦНЦ машинама, а повезано је ужадима и рециклираним металним компонентама. Овај ДИY приступ не само да омогућава прилагодљивост поставке, већ и одржава тактилни аспект искуства, додатно јачајући везу између дигиталне симулације и физичког осећаја.
Егзоскелет игра кључну улогу у симулацији промене тежине и покрета пењања, као и БАСЕ скока. Одржавајући корисника у ваздуху, ствара осећај бестежинског стања и слободног кретања, чиме појачава илузију пркоса гравитацији – што је од суштинског значаја за целокупно искуство. Ова комбинација компјутерски генерисаног реализма, физичких механичких елемената и ручно израђене технологије омогућава ми да имерзивност подигнем на виши ниво, ангажујући тело једнако интензивно као и ум.